Semnatura electronica


Dupa cum rezulta din articolele Legii 455/2001 privind semnatura electronica , aceasta se aplica unui document in format electronic, redactat sau obtinut prin intermediul programelor informatice, ca de exemplu:
1. Documente MS Word (contracte, documente, notificari, retete medicale, etc. ) Spread-sheet Excel (rapoarte financiare, state de plata a salariilor, note de comanda, etc.) 2. Documente Adobe Acrobat (la fei ca si cele in MS Word, insa superioare ca si aspect si securitate a integritatii informatiilor) 3. Fotografii digitale (constatari, mostre, comanda de produse, etc.) 4. Programe expert de gestiune a documentelor (documente ale administratiei publice si locale, documente care urmeaza sa fie arhivate in cadrul arhivelor electronice din cadrul unor Data Centre, etc. ) 5. Documente rezultate din prelucrarea datelor contabile si fiscale (declaratii de impunere, documente de plata catre Bugetul de Stat, etc. ) Efectul produs prin aplicarea semnaturii electronice este asimilat semnaturii olografe si stampilei (daca e cazul) aplicate unui document in forma fizica. Semnatura electronica este un instrument deosebit de util si puternic totdata, care ofera nenumarate facilitati.

Comentarii

Postări populare